söndag 22 november 2009

Luleååå!

Många är de gånger som jag under tonåren sett Fireside, BQ och till och med Popsicle på diverse spelställen i Luleå. Min hemstad och på många sätt fortfarande hem. Hem som i en plats så speciell att man de facto kan ta på det unika som skapat mig, mig, mig, mig....

En av mina första kommungräns-överskridande spelningar (förutom Trästockfestivalen) var Lollipop 1997. BQ i nåt av tälten - enligt många (har jag hört) deras sämsta spelning någonsin, enligt mig, sagolikt. En av mina vänner var hög på koffeintabletter (vår ungdomstids kokain) och en annan, så uttröttad att hon satt och sov vid en högtalare - jag, så stolt att jag höll på att spricka. Från samma stad som mig, ville jag skrika. De är från samma stad som mig!

Så kände jag ikväll igen. På Scharinska. Vi hör ihop på nåt sätt, vi där norrifrån.
Fan va fint det är!

Inga kommentarer: