torsdag 26 november 2009

Erkänn bara....

Inser att jag kommer att få på moppo om det nu råkar vara någon som läser min blogg och råkar tycka annorlunda.

Dagens roligaste är i alla fall följande grupp på Fejjan:
" Jag vaccinerar mig för att skydda gravida, småbarn och sjuka"

Wow - äntligen en grupp för alla som egentligen-hade-jag-inte-tänkt-ta-sprutan-för-min-egen-skull-jag- vet-att-debatten-är-lite-överdriven-och -visst-tjänar-läkemedelsföretagen-kosing-på-det-här-men -jag-gör-det-för-er-andra.

Dagens mest humoristiska läsning. Vadå skydda gravida, småbarn och sjuka - de som är riskgruppen med andra ord....
Ja men hallå, många av dem har ju redan vaccinerat sig. Vad är det för idoti. Nä, stå för vad ni gör och erkänn - vi vaccinerar oss för vår egen skull. Så är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, eller så kan man vaccinera sig för att skydda de riskgrupper som inte FÅR vaccinera sig?

Elin sa...

Har inga problem med att man vaccinerar sig, jag är själv vaccinerad. Gör mig bara lustig över att så många verkar ha ett behov att bekräfta det genom att applicera ett "räddar mänskligheten" tänk.