söndag 22 november 2009

1989

Jag bara undrar.....vart tog min New Kids On The Block VHS vägen? Jag kämpade för att få den. Den var från Hangin´Tough tiden. Så sjukt bra, mestadels filmad i svart-vitt. Jag kollade på den om och om igen....Året var 1989, eller kanske 1990. De tuffa tjejerna i klassen kallade dem för New Shit in The Toilet. De lyssnade på Vanilla Ice, jag tapetserade min skolbänk med Donnie Wahlberg. New Kids fick min pappa att fråga efter "magazines with young girls" när han var i London (han skulle alltså fråga efter tidningar för unga flickor...typ New Kids-specialer). Det blev konstig stämning...Men tack ändå pappa. Jag kunde inte uttala Massachusetts (än mindre stava till det) men jag ville bo där.

Hur gick jag från Matti Alkberg till New Kids en natt som denna....det kan man fråga sig?
Jag måste installera min kassettbandspelare till stereosystemet, då jävlar ska det pumpas New Kids julalbum.

Inga kommentarer: