söndag 8 november 2009

Hej, Coupland!


Tänkte ligga i soffan hela kvällen och titta på film, Along came Polly på tv3. Men 45 minuter in i filmen (som inte verkade fy skam utan helt ok för att vara en bra dålig film) kom den obligatoriska toalettscenen. Ni vet, den där scenen när någon måste göra nummer två och det hela spårar ur till en kavalkad av pinsamheter-som-inte-får-hända-hemma-hos-andra-speciellt-inte-en-potentiell-flick/pojkvän-svärmor/far-arbetsgivare etcetera. Snark säger jag bara. Trippelsnark! Enligt mig är detta de bra dåliga filmernas ultimata lågvattenmärke - det är det som skiljer bra dåliga filmer från sådana som bara är jävligt dåliga. Toalettscenen alltså. För mig, helt avgörande. Jag stänger av.

Nu flyttar jag över till sängen istället. Äntligen äntligen äntligen dags för en ny litterär upplevelse tillsammans med en av mina absoluta favoriter - Douglas Coupland - Generation A. Hade tänkt spara boken till nästa veckas semester. Men jag kan inte.

Inga kommentarer: