onsdag 10 november 2010

På tal om narcissism (förlåt men jag har tråkigt)

Jag stal den här på fejjan. Jag önskar att jag kunde stjäla de Berlinrelaterade svaren också.....

Håll till godo med svar om hemmaplan.

Bästa promenad: I skogen. Vilken som.

Favoritförort: Stadsdel snarare....så Haga eller Öst på stan.

Favoritgata: Jag är sämst på gatunamn. Tänker mig en gata med många skivaffärer eller en gata kantad av sprakande höstträd (ingen finns här i stan med andra ord...)

Favoritdrink: Gin&Tonic brukar det bli. Vodka lime brukar jag önska.

Äter lyxmiddag på: Lyxmiddag....ja alltså ibland lyxar vi till det med veg.burgare på Bishop's. Inga strips, extra mycket saltgurka!

Här bjuder jag mamma på middag: Hon skulle aldrig låta mig bjuda på mat om den inte serveras hemma hos mig.

Här bjuder jag pappa på middag: Det har nog aldrig hänt. Pappa, skulle du äta min mat om jag bjöd dig hemma?

Bästa mikromaten: Har ingen mikro.

Fikar gärna på: Schmäck.

Bästa lunchställe: Bästa och bästa. Men med bästa sällskapet Eva så blir det av tradition på TC.

Bästa kaffet: Hemma.

Bästa baren: Bar, haha. Nä men Scharinska, där brukar vi ju hänga.

Senaste teaterföreställning: Att leva och dö som Joe Strummer (Markus Birro)

Senaste utställningen: "Disidentifikation" Göteborgs Konsthall i augusti.

En bra gå bort-present: Beror på tillfället.

Favoritlyxartikel: Jag unnar mig sällan något lyxigt. Men får jag en Biotherm duschcreme så räcker den länge - antagligen för att jag betraktar det som lyx. Och det ska inte slösas med lyx.

Läser just nu: Sorgesång av Siri Huvstedt, Att leva och dö som Joe Strummer av Birro och Lokkos samlade krönikor...fortfarande.

Läser helst: Tidningen på morgonen.

Favoritråvara: Färsk chili.

Favoritfärg: Gillar kombinationer. Marinblått/ Vitt.

Favoritmärke: Stilmässigt en hel del. I garderoben, få.

Favoritskor: Det har alltid varit Clarks. Men det är det nog inte längre. Försöker lära mig klack men håller mig än så länge till platt.

Dricksprocent: Lär mig!

Modeförebild: Paul Weller. Alltid. Men inte för mig kanske...

Motionerar: 3-5 gånger i veckan.

Det dyraste jag har köpt: Min Mac.

Favoritprodukt på Apoteket: Jag är en storkonsument på Apoteket. Allt känns så rent och fräscht där.

Lyssnar på: Just nu, Allo Darlin

Bästa förfestmusiken: När jag får välja.

Senast gnolade: "Too drunk to dream" Magnetic Fields. Sedan flera veckor tillbaka.

Dansar helst till: Soul eller bra indie.

Senast köpta skivan: " Allo Darlin" Allo Darlin och "The Suburbs" Arcade Fire.

Mitt sämsta köp någonsin: När datorn kraschar antar jag att jag kommer att säga att det är mitt sämsta köp någonsin. Fast i och för sig... en gång köpte jag en hundtandsmönstrad kappa, jag kände mig som Nancy Sinatra - i alla fall i en dag. Den var alltid minst en storlek för stor.

Senaste impulsköp: En pläd till nya soffan.

Senaste fyndet: En massa nya vegoprodukter på Coop. Fast dyrt var det....

Senaste secondhandfyndet: Fantastisk ljuslykta och en glasfågel

Mode jag aldrig vill se igen: Utsvängd jazzdansbyxa med påsydda fransar.

Värsta huvudbonaden: Såna där breda pannband i grälla färger och konstiga mönster som sporttyper brukar ha

Bästa huvudbonaden: Basker.

Favoritaccessoar: Halsband.

Transportmedel: Apostlahästarna eller cykel

Återvinner: Det mesta.

Hejar på/håller på: Den röda sidan (och Luleå Hockey)

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Jag färdas sällan kollektivt. Men vart jag än går eller cyklar så har jag alltid musiken med mig.

Inga kommentarer: