fredag 19 november 2010

Mitt ställe

Loggade nyss in på bandets myspace-sida, eller som jag kallar den "grunden till all bandrelaterad ångest". Gud, jag blev helt förvirrad. Allt var nytt. Allt förutom vår egen info. Jag orkar inte uppdatera den, mig eller våra lyssnare. Inte just nu. Att hålla sig a jour med det senaste inom sociala medier är på väg att bli ett, för mig lika illaklingande begrepp som "entreprenör". Jag kan känna sådan mättnad när det kommer till att göra bara för görandets skull. Eller göra för att vara. Eller göra för att bli. Missförstå mig rätt men vart tog glöden vägen? Precis som inom det politiska fältet tenderar grunden, genomförandet resultatet att bara bli till en utsmetad massa. Jag saknar avigheten, det kantiga, det lite svårbestämbara, det som får mig att tänka till. Vad gör alla dessa entreprenörer hela dagarna - förutom att gå i andra entreprenörers kreativa koppel? Och vad gör jag på facebook, på twitter och här. Försöker hålla mig a jour…..lyckas jag…..

Ni borde, eller så borde ni, eller kanske borde ni…Jag vill ju bara spela musik. Skriva av mig och stå på scen. Nu bestämmer jag så här. Det är inte musik längre. The Bombettes är konst. The art of doing nothing....

Att göra ingenting är min installation. Min kommentar till dagens do or die.

Inga kommentarer: