tisdag 23 november 2010

Hej, jag är beroende av dej.

- Jag känner din typ, sa körläraren häromdagen.
Du är den där typen som vill kunna allt på en gång. Som är van att läsa dig till kunskap, som är van att fatta allt på en gång. Vet du, det funkar inte här.

- Ja, tänkte jag. Är det här terapi eller körlektion? För hon har ju helt rätt. Helt fucking jävla rätt.
Fan vad sämst jag är som tror att jag ska kunna allt jämt. På en gång. Nu.

Det är bara det att jag inte vill kunna allt på en gång för min skull. Utan för hennes skull. Jag vill imponera på henne. Jag vill vara den där eleven hon berättar om för sin man. Den där som fattade allt på sju lektioner. Det här är ständigt återkommande.

- Där, där ser ni en som är jävligt vig, sa Body Balance-ledaren i lördags och pekade ut mig inför hela klassen.
Nöjd är bara förnamnet.

Inga kommentarer: