lördag 23 januari 2010

Space Oddity /Personligen vill jag hänga hos dig.

Min vän Ellen bor i rymden - eller var det i framtiden..? Hon bor i alla fall högt upp, i ett hus, i en lägenhet med finfin utsikt. Hon har ett runt, vitt köksbord och en massa fönster. En lavalampa och höj - och sänkbara barstolar. Kanske bor Ellen i framtiden så som man såg den på 60-talet. Som i The Party med Peter Sellers, där golvet kan åka fram och tillbaka och hela huset har intercom. Jag kanske gillar Ellens lägenhet för att det är framtids 60-tal på 10-talet - fast hon kanske inte ens vet om det själv.

Hursomhelst. Idag har jag inte gjort ett jota. Ingenting. Och kanske just därför fick jag helt plötsligt en sådan otrolig lust att göra allt och mer därtill. Men framförallt vill jag sitta vid Ellens runda bord, med fantastiska vänner och blicka ut mot alla andra höga hus.
Tänk så lätt det är - allt och mer därtill är bara ett mass-sms bort.
Nu drar jag.

3 kommentarer:

Ellen sa...

Jag har port-telefon. Det är intercom. Jag måste se The Party förstår jag nu. harbal

Ellen igen sa...

oj min ordverifiering kom visst med i kommentaren.

Konstigt ord btw, harbal. Jag tänker hårboll eller hardball.

Denna gång testar jag förhandsgranskningen.

Elin sa...

Haha. Ja fan, du har ju porttelefon. Sjuk modernt.