fredag 15 januari 2010

Don´t get wierd on me babe.

En veckas hårt arbete är över - ja med katalogiserandet av samlingen då alltså. Konstigt att se det så här svart på vitt. Ser lite fånigt ut liksom.

Format

CD 244 skivor
LP 236 skivor
7" 204 skivor
CDS 46 skivor
CD EP 18 skivor
2CD 14 skivor
CD Promo 11 skivor
12" 10 skivor
3CD 5 skivor
7" / Ep 3 skivor


Jag har alltid varit emot tanken på att "blanda" skivor med min partner. Det bara går inte. Det är lite grann som att riva bilder ur gamla fotoalbum och klistra in dem i ett nytt, gemensamt album. Historierevisionism liksom. Men ack om det vore så lätt. Vad ska man göra med nyinköp av skivor båda vill ha? Snabbast på knappen vinner eller? Det har diskuterats hemma hos mig men inga beslut är tagna, förutom det faktum att P tycker att jag är dum i huvudet om jag köper skivor som han redan har och vice versa. Och de finns ju där att lyssna på....

Jag: Men om det tar slut mellan oss kommer jag ju att ha ett glapp från 2009...
P: Om det skulle vara så så får du väl köpa dem då.
Jag: Sant.

Är det bara jag..
För i ärlighetens namn kanske man borde börja på åtminstone ett gemensamt fotoalbum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

NEJ!
Blanda inte skivor. Förstår inte syftet, och se så tur jag hade att jag inte gjorde det. DÅ hade jag stått här utan skivor. NEJ NEJ NEJ blanda aldrig skivor, hur lyckligt föråhllande ni än har. Skadar ju ändå inte att ha två...puss jenka

Elin sa...

Nä det är ju det jag säger. Inte blanda. Men köpa två ex av varje..