söndag 24 januari 2010

Romeo och Julia

Saxat från Wikipedia:

"Sagan handlar om en flicka, Rapunzel, som blir instängd i ett högt torn av en elak trollpacka. Tornet har inga dörrar utan bara ett enda fönster högt ovan marken. Varje gång trollpackan vill komma upp till Rapunzel säger hon "Rapunzel här jag står, släpp ner ditt långa hår". Det kom sig av att Rapunzel hade väldigt långt hår, och detta släppte hon ner till trollpackan som då klättrade upp.

En dag kom en prins förbi och hörde vad trollpackan sade för att komma upp i tornet. På kvällen gjorde prinsen samma sak och klättrade upp till Rapunzel. De två blev kära och skulle smita iväg men trollpackan fick reda på vad som höll på att hända och klippte av Rapunzels hår och förvisade henne till en avlägsen stuga. När prinsen så kom nästa gång blev han överraskad av att se trollpackan och hoppade ner från tornet och fick ögonen utstuckna av törnar. Flera år senare fann han Rapunzel och återfick synen och så levde de lyckliga i alla sina dagar"


Det är mycket som är roligt med den här texten. Mycket. Vem skrev detta?....Jag wikipediade (är det ett ord) det efter att P för några minuter sedan körde fram sin grön-vita springare nedanför vår balkong. En late night rendez-vous, han jobbar, jag har varit på fest. Jag huttrade och drog en Romeo och Julia referens. P kontrade med Rapunzel ( i och med mitt korta hår sa han). Jag skrattade. Men kände ändå att jag inte till fullo greppade referensen. Därav wikipedia.

Men nu vet jag.

För övrigt visar Svt "My date with Drew" just nu. Kärlek!

Inga kommentarer: