torsdag 21 januari 2010

Är det jag, ni eller de andra?


För att varje vinter hitta rätt i skogen och göra det bästa skidspåret knyter min mamma garn runt träd. Vanligtvis åker jag alltid skidor tillsammans med henne - och ofta en bit in på skidsäsongen - så jag har sällan uppmärksammat deras existens. Inte förrän i år. Genom att spana efter de markerade träden lyckades jag, på egen hand, spåra ganska långt in i skogen. Vid kalhygget vände jag och åkte mitt alldeles eget, nygjorda spår tillbaka hem.

Mamma, kan du inte komma och markera vilken väg jag ska ta i livet? Helst den enklaste. Följande vill jag undvika:
Snåriga passager
Stup
Oplogade vägar - och plogade vägar också för den delen....kanske går det att hitta ett mellanting..
Jag åker helst ostört men inte ödsligt
och inte efter andra.
Jag vill ha bra glid men gillar inte att valla.
Inga branta nedförsbackar och inga långa uppförsbackar.
Tack på förhand / Din dotter


Usch, vilken vecka.

Inga kommentarer: