söndag 17 januari 2010

Mikä Fiilis

Jag tror att du tror att vi köpte den här skivan på skämt. Det stämmer inte.
Nu lyssnar jag på den igen och igen och igen. Jag har en klump i halsen, det bubblar i kroppen, det pirrar, jag har gåshud. Det är så mycket jag.
Mikä fiilis!

Hon har ju allt. Rösten, språket och hitsen. Vi måste åka tillbaka till Finland snart. Jag behöver mer, jag behöver fler skivor.

Jag tror att svenskar, generellt sett , hade haft bättre musiksmak om vi inte hade slutat göra svenska versioner av internationella hits under 70-talet. Fler hade hört mer. Svensken får hålla till godo med Ledin, men finnen vet bättre.

Mikä fiilis. Jag säger bara, what a feeling!

1 kommentar:

Markus Nielsen sa...

Jag får erkänna att jag inte alls förstår finska, men samtidigt tycker jag att det är underbart att lyssna på låtar på det finska språket. Det är en viss känsla som är så härlig :) Tackar så mycket för det här tipset :)