söndag 10 januari 2010

Krokodiltårar.

När ska jag lära mig att det faktum att jag är allergisk mot katter och hundar faktiskt betyder att jag ska undvika dem? Att närkontakt kan få ödesdigra konsekvenser. Som den där gången när jag lekt hemma hos en kompis med katt och mamma tvingade mig att stå ute på balkongen mitt i vintern medan jag nös och grät. Mina ögon kliar fortfarande efter gårdagens cat-encounter. Att "gnugga sig i ögonen" har en helt annan innebörd för en allergiker. Kan dem trilla ut? Vågar inte använda ögondropparna som står i badrumsskåpet heller eftersom bruksanvisningen säger: används senast tre månader efter öppnad förpackning - det var i april. Istället beter jag mig som en gammal dam när jag varannan minut försiktigt duttar ett näsdukshörn i ögonvrån.

Inga kommentarer: