måndag 19 maj 2008

Asså, jag kan också texten.

Klubbade i lördags. Det var länge sedan. Av någon (eller många) anledningar har jag varit omotiverad. Kvällar med utgångsintentioner har slutat hemma. Bubbliga iittalaglas i hand och dans på bordet till svenska versioner av klassiska Bacharachlåtar har varit vinterns melodi.

Det var trevligt i lördags. Riktigt roligt och svettigt på dansgolvet. Jag lyckades undvika att fastna under segelliknande vita over size tischor. Fick ingen scarf i ögat. Den fulla killen med uppknäppt skjorta och snäckhalsband dansade bara in i mig en gång och klubbnoviserna med ölglas på dansgolvet bjöd friskt på fläckar. Jag hade tänkt skriva något om att de nog var juridikstudenter med tvivelaktig kvinnosyn och också inflika att uppknäppta-skjortan-killen nog köpt sitt halsband på Ibiza 2004 - och att det enda de gick igång på under hela kvällen var Prodigy´s Firestarter. Men jag kanske lämnar det....Jag tror ni förstår.

Om två veckor är jag arbetslös. Det brinner i knutarna.

Inga kommentarer: