lördag 17 maj 2008

Delayed devotion

Tog mig själv på en loppisrunda idag. Ljuva lördagar. Solen sken men vinden var kall så kall. Plockade på mig fina kjolar, blusar och ett och annat tant-set. Men det var en sådan där dag när ingenting passar. För stort, för litet. Sy upp, sy in. Jag har ingen symaskin. Min kära mor lovade mig en symaskin till min 25 års dag, med orden:
- Det är sånt man får då.

Jag har ingen symaskin. Jag är 28.
Jag har ingen tårtspade heller.

- Det får man när man gifter sig.

Jag är inte gift. Jag är 12. I sinnet.

Genade över E4:an idag. Gick i lera och kom att tänka på vilken himla tur det är att jag bor i ett land där inte landminor hör till vanligheten. Då hade jag nog inte gått där. Hursomhelst. Jag kom hem med en väska, en liten en, som jag ska ha i den stora. För att hitta igen allt det där jag alltid letar efter i panik. Jag hade även köpt ett halsband. Som jag lagt i den lilla väskan. Letade efter det i panik när jag kom hem. I den stora väskan.
Jag verkar ha gjort en bra investering....

Köpte även Boz Scaggs "Hits!". Lowdown är en väldigt bra låt. Jag räknar det som ett fynd. Lowdown är låt nummer två på blandband 635 i Rob Sheffields geniala bok "Kärlek är ett blandband - livet låt för låt". Jag njuter i smyg av att läsa igenom de, för varje kapitel, inledande låtlistorna. Letar upp låtarna ur min egen samling och ger mig sedan i kast med själva läsningen.

Jag fick nyligen frågan om när jag spelat in ett blandband senast. Skrämmande nog minns jag inte det. Jag har blivit teknikutvecklingsdement! Men det måste väl ändå ha varit på 2000-talet? Så sent som 03-04 stod i alla fortfarande minidisc på min önskelista. Och det var steget efter blandbanden. Jag fick aldrig någon minidisc... heller.
Morbor Tuomo säger att det kommer nåt
som heter mp3 snart - sa pappa.

2 kommentarer:

matsomalm sa...

"Lowdown" är underskattad. Men visste du att gitarristen Steve Lukather lämnade Boz Scaggs band och istället bildade Toto? Hur kan man vara så... så... ja, finns det ord för det?

Elin sa...

haha
så..så..så...smart?