fredag 30 maj 2008

E+MC = sant


Dricker eftermiddagskaffet hemma. I ny fin kopp.
Avskedspresent från jobbet. Marimekko. Det tackar jag för. Utökar min samling av mönster, former och användningsområden.



Inser att jag måste börja budgetera för kaffeinköp nu när jag är "mellan jobb".
- Arbetslös alltså.
- Mm ja.

Jag är 28.
- 30 alltså
- Mm ja.

Det stör mig att Markus Krunegård sjunger om att spy i minst tre låtar. Varför gör han det, jag tappar fokus. Jag lider av kräkfobi. Orkar inte lyssna mer. Sitter ju bara och oroar mig för att behöva höra ordet, skildringen - fantiserar vidare och blir lätt illamående. Jag lyssnar på Mariah Carey istället. Det är rent och fint. Vattenfast mascara lämnar aldrig några ränder.
Utanför börjar festen. Det brinner på Å-hem och jag ska snart evakuera mig själv. Jag är ingen student. Arbetslös och 30.

Inga kommentarer: