tisdag 20 maj 2008

Kalla mig

Kalla det vad du vill. Bokstavsbarn, duktig-flicka-syndrom, autism. Sitter på jobbet och har absolut ingenting att göra. Absolut ingenting. Idag har jag 1) gjort ett diagram i excel 2) gjort om samma diagram några gånger för att fördriva tid 3) klippt in diagrammet i ett word-dokument 4) formulerat den ultimata meningen som förklarar diagrammet. 5) surfat obehindrat. Det ligger tydligen i tiden:

"För ett företag med 200 anställda innebär det bortfall på 10 miljoner kronor per år, enligt Computer Swedens beräkningar" (Metro - Surfandet stjäl allt mer arbetstid)

Om två veckor blir jag arbetslös. Jag är redan arbetslös, på arbetstid. Kanske borde jag betrakta det som en startsträcka till att göra ingenting... Jag är verkligen sämst på att göra ingenting. Och när jag ingenting gör har jag alltid någonting gjort för att ingenting få göra. En enkel ekvation.

Idag var jag tvungen att lämna Åhléns bok- och skivavdelning eftersom de spelade två skivor samtidigt. På vägen hem ska jag räkna alla Svingens pinnar - i centimeter.
Kalla det vad du vill.

Inga kommentarer: