tisdag 20 maj 2008

Inside information

-Mamma, jag har startat en ny blogg
- Jaha. Ja du får nog ge adressen till pappa, jag kan inte sånt.
- Mm
- Förresten nu när du blir arbetslös. Om du jobbar svart (!? - egen anm.) eller tjänar pengar på bandet. Skriv inte om det. Du vet, arbetsförmedlingen, a-kassan och försäkringskassan har folk som jobbar med att läsa bloggar och haffa fuskare.
- Eeh, jaha. Ja jag har ju aldrig jobbat svart...och bandet tjänar jag inga pengar på.
- Nä men skriv inte om det i alla fall. Dom har folk som jobbar med att hitta sånna. Man ska passa sig för vad man skriver....Här kommer pappa.
- Eeh, ah ok. Ja nä jag ska väl inte skriva om det då.

Man behöver tydligen inte kunna orientera sig på internet för att veta hur andra gör det...

Idag satt jag bredvid en korpulent kvinna på bussen. Hon hade två matkassar med sig. Under resans gång ser jag att hon med bläckpenna skrivit "MATEN" på handen. Jag vet inte. Hon såg inte ut som någon som skulle glömma maten.....Tyst min tanke så får du socker. Jag borde brinna, i helvetet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

nu är jag den enda i världen som varken har en Ipod eller en blogspot..


/matts erik katt

Elin sa...

ja du, du är med andra ord bortom räddning.Jag har inte heller någon ipod - du måste välja helt enkelt. Fast.... det kommer säkert typ en iblog snart. Du kan ju vara först med det!