tisdag 24 maj 2011

Re-la-la-laxa

När jag fyllde tretti fick jag ett presentkort till välkänt Spa här i stan. Det har tagit mig nästan ett år att bestämma när jag är som mest värd en behandling. Jag tror det är nu. Jag har tagit körkort, avslutat festivalprojektet och blivit befordrad. Ja, det bara måste ju vara nu. Jag förstår det som att det här är höjden av njutning. Nittio minuter lyx. Men jag har så många frågor.....

Hur funkar det?
Ska man ha egen handduk med sig eller får man typ en badrock och sånt där? Jag vet att jag ska ha badkläder med mig. Men handduk?
Efter det där badet jag ska "få". Hinner jag smörja in mig med lotion innan massagen (asså serri annars kommer min hud att dö!).
Kommer jag att tåla de där "aromoljorna" de ska använda?
Är det en man eller kvinna som ska massera mig?
Vars är det där badet?
Får man liksom ett eget rum?
Ska man prata under behandlingen eller ska det vara tyst?
Kommer jag att stöna?
Kommer dem att spela avslappningsmusik som jag kommer att irritera mig på?
Finns det vatten att dricka eller ska jag ta med mig en egen flaska? Om jag badar varmt kommer jag att bli jättetörstig.
Vart byter jag om - och återigen. Får man ett eget rum, eller en hytt?
Ja, först och främst, hittar jag dit? Jag ska ta bilen och känner mig lite osäker.
Ja och sen då, kommer jag att orka köra hem eller kommer jag att vara helt mör?
Ska jag ha mitt hänglås med mig ifall att jag nu inte får något eget rum så måste jag ju kunna låsa in mina saker.
Efter behandlingen, ska jag duscha då eller räknas det där aromabadet som rening?
Kommer jag att kunna slappna av eller kommer jag bara att tänka "slappna av & njut, slappna av & njut" i nittio minuter?

Ni förstår, jag kunde knappt sova i natt.

1 kommentar:

Daniel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.