tisdag 15 februari 2011

Ra ra ra / No no no

Det är för mycket musik just nu. Jag vet, det låter konstigt, men det är sant. Min hjärna går på högvarv och jag letar i alla trånga arkiv. Jag hittar på, letar upp, söker nytt och tipsar till höger och vänster. Jag säljer in, får förhoppningar och blir ibland besviken. Jag sammanställer körscheman för festivalens akter. Planerar soundcheck, parerar överhörning och ror ibland iland makalöst bra projekt. Har redan kastat mig in i höstens festival och planerar för maj 2012. Min musikaliska egen-tid är numera förpassad till 3 x 45 min i veckan - på ett löpband. Det ställer sina krav på musiken. Eller inga krav på nytt. Just nu lyssnar jag mest igenom gamla spellistor eftersom jag, sedan december, riskerat att förstöra hela nya Paper (och framförallt She's got lard) genom att bara kuta som en tok.

Hemma har jag och P istället utvecklat musikalisk tillsammans-tid (eller någon typ av sjukdom) när vi kväll efter kväll lyssnar på the Vaccines - om och om igen. Googlar videor och drömmer oss bort till Malmö, Göteborg, Stockholm eller Barcelona. Eller någon annanstans där klubbarrangörer haft vett att boka dem (kom igen nu Umeå)

Vem av oss som får köpa skivan är inte bestämt än. Innerst inne skulle jag vilja hävda att det borde vara jag. Finders keepers liksom. Men det kanske kan löna sig att ha den i flera ex och alla format. Jag kommer ju till exempel behöva den på löpbandet.....

Inga kommentarer: