torsdag 10 februari 2011

Försöker...

verkligen hitta arbetsro. Försöker återhämta mig från igår när jag helt plötsligt blev fem år. Kom hem efter 12 timmar på jobbet, efter en heldag i Åsele. Det var kallt, jag var kall, jag var hungrig och trött och manifesterade detta genom att lägga mig på hallgolvet och grina. Befriande och lite töntigt.

Baksidan med att jobba i det här huset - det händer alltid något. Just nu sitter jag och lyssnar på trombonskalor. Upp upp upp, ner ner ner. Sakta men säkert håller jag på att förvandlas till en riktigt riktigt sur tant. Funderar på det här med anonyma lappar på arbetsplatser. Är det ok? Lite som personalrummens "Din mamma jobbar inte här". Kanske funkar " Det här är inget orkesterdike" eller "Dirigenten har gått för dagen" .
Tyst för fan.

2 kommentarer:

MRTNA sa...

Vad gjorde du under dina 12 timmar?
(förstår inte hur man stod ut i 16 år)

Elin sa...

Haha! Jag var där och träffade arrangörer från inlandet. En heldag på Folkets Hus. Gillade däremot det finfina 50-tals torget. Kanske iofs ingenting man uppskattar som tonåring kan jag tänka mig.