fredag 18 februari 2011

Kulturtanten- ett faktum

En lång arbetsvecka är till ända. Den avslutades på ett ungdomsarrangemang. I vad som måste benämnas som vuxenrummet. Där satt jag, på många stolar, och lyssnade på paneldebatt efter paneldebatt om delaktighet och kulturpolitik. Ungdomarna levde om och vi stängde dörren.
Jag tog bussen hem, trött och med många påsar. Smet in på Konsum och köpte en stark getost och mörk mintchoklad. Fast bara den lilla. 30 g. Nu sitter jag i soffan, framför Rapport, dricker ett glas bubbel, äter små små bitar av min choklad och har alla veckans DN Kultur bredvid mig. Medelåldern är här för att stanna.

Till mitt försvar var den egentliga anledningen till att jag tog bussen, att jag inte ville dra på mig täckbyxorna bland alla kidsen. Man greppar väl efter halmstrån - Too cool for school!

Inga kommentarer: