lördag 31 oktober 2009

Så 00-tal!

Jag fascineras av VF´s tävling där 00-talets bästa skivor och filmer ska listas. Det är egentligen inte tävlingen i sig som fascinerar - det är prissumman.

Vinn musik för 500 kronor!

Va! va! 500 kronor, det är knappt tre skivor. Tre vinylskivor om du beställer billigt. Två och en halv skiva om du köper dem från Burmans. Men visst, jag förstår, jag är ju inte dum. 50 låtar om de köps digitalt. Problemet är bara att det skulle bli en oerhörd kostnad för mig att vinna det där priset. Så här:
Jag listar 00-talets bästa skivor.
Jag vinner.
Jag laddar hem musik för 500 kronor. Satsar på några digi-album och några "lösa" låtar.
Gillar allt.
Måste helt plötsligt köpa på mig 5 nya skivor (cirka 50 låtar)
Lägger ut 1000 kronor.

Jag tävlar inte - och den här gången har det inte att göra med att jag är en dålig förlorare. Jag klarar bara inte en ekonomisk förlust.

Inga kommentarer: