lördag 31 oktober 2009

Festa som stereotypa killar.

Ikväll ska jag på fest. På inbjudan står följande:

Det kommer att gå ut på att festa som män festar.
Eftersom vi alla är genusmedvetna är det fortfarande okej. Som homosexuella som drar bögskämt ungefär.
Vi ska göra som stereotypen gör.
Det ska vara sprit. INGET VIN ACCEPTERAS! Gärna hembränt.
Det ska börjas med att shotas.
Vi ska göra skotern, inga händer på glaset.
Vi ska klä av oss barre när festen börjar nalkas mot sitt slut och dansa till typsik manlig musik.
Vi ska även spela poker, med insats.
Enkronor, 30 stycken.
Vi ska festa like its no tommorrow.
Låt oss leka med könsrollerna och ha en riktig jävla sjuk fest.
Välkomna.

Ps. vi ska inte titta på porr Ds.


Fy fan, jag har världens roligaste vänner!
För övrigt bildgooglade jag ordet killfest nyss. Tänkte att jag skulle hitta lika sköna bilder på stereotypa killar som festar som värdinnan för vår fest bifogat i inbjudan. Det var så konstigt, jag fick inte upp en enda bild på killar. Däremot väldigt många träffar på blodiga bilder. Det tog mig en stund att förstå att det jag googlat sorterades efter det engelska ordet killfest och inte killfest (som i killar som festar...) Ja, ni fattar.

Nu är jag, som förövrigt hatar att klä ut mig, på jakt efter en passande outfit. Jag ska liksom ikläda mig rollen av den töntiga killen. Ni vet den där killen i ett stort killgäng som alla de andra driver med. Han som bara vill vara del av gänget men som är lite för töntig för att upptas i den manliga gemenskapen. Han som dricker jättemycket sprit för att de andra hetsar honom genom att skandera "drick drick drick". Sen blir han odräglig och visar sitt rätta missanpassade jag. Det är han som aldrig får några tjejer och som därför, med en kvarting innanför västen antingen a) däckar och vaknar upp med klotter på kroppen eller b) tafsar på alla tjejer och är alldeles för närgången - på en mixfest är det han som blir utkörd först och aldrig mera inbjuden igen (tur att det bara är andra killar på den här festen!). Fast han kommer ju ändå. För de andra killarna behöver honom för att bekräfta sina egna roller.


Jag rotar i P´s garderob men har lite problem. Inser att jag bara känner ostereotypa stereotypa popkillar. Borde ha varit oftare på nattklubben REX. Helt klart.

Inga kommentarer: