måndag 26 oktober 2009

Jazztobak eller arbetsdimma

Puh, så var den över! Höstsäsongens mest stressiga vecka. De senaste veckorna har jag, varje natt, vaknat och fipplat efter telefonen. I mörkret, med endast ett öga öppet, har jag gjort lista efter lista på allt som samordnas kan - och ska. Ingenting får missas, alla sprickor tätas. Under genomförandet fullkomligt uppslukas jag av festivalyran, fyra dagar, 16 timmar och dagen. Det har varit tårar, skratt, musik och oändligt massa gubbar. Lite som att vara på turné faktiskt- det är nog till och med samma gubbar.

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Sheriffis tangolista på Spotify. Imorgon tar jag mitt pick och pack och åker till hufvudstaden. Ser fram emot egentid imorgon. Ensam med musik i lurarna ska jag strosa mellan skivaffärerna och rota bland vinylerna. Underbara liv!

2 kommentarer:

Hanna K sa...

Du var grym!

Elin sa...

Du med!