torsdag 20 augusti 2009

Aaah, Uuhm, Öööh, Asså. Serri!

Bland mina vänner på Fejjan har det den senaste tiden cirkulerat youtube-klipp av och med bloggare bortom all vett och sans. Ok, Jenka, jag ger dig credden såg perdy-klippet på din blogg först. Du vann. Till saken hör att detta inte är nåt vidare för min arbetsmoral eller för min surfmoral. Försöker verkligen undvika bloggar som 
a) gör mig förbannad
b) inte har med mig att göra 
c) får mig att känna mig otillräcklig på plan som jag faktiskt inte egentligen bryr mig om.
 
Men som den självplågare jag är surfar jag förstås ändå runt på dessa typer av bloggar. Men nu har det fan eskalerat. Tänker inte skriva ut namnen eller länka. Men jag borde verkligen ta en blogg-detox. Så mycket slaggprodukter som simmar runt i min hjärna just nu. Det var väl egentligen inte dessa bloggars innehåll jag tänkte skriva om. Känns lite som att skriva självklarheter. Och en diskussion med många bottnar. Det jag gång efter annan slås av är dock hur gamla alla ser ut. Varför sitter  tjejer runt 20 och ser ut som 30-35? Är det nåt med mjölken? Eller sminket kanske? I danmark har det genomförts en undersökning som pekar på att tjejer får bröst ett helt år tidigare idag än för bara tio år sedan. En av orsakerna skulle kunna vara just kemikalier som används i smink....nog om detta (och så är det ju faktiskt danmark vi talar om, och där står det kanske överlag inte så rätt till. Jag menar, man har väl tittat på Unga Mödrar) Men ändå. Vad är dealen? Själv sitter man här, närmar sig 30 och blir fortfarande tagen för 20. Jag bara undrar....


Inga kommentarer: