måndag 13 juni 2011

Svammel och självhjälp - från min sida och andras.

Dagen har bestått av personalutbildning. Friluftsdag för vuxna om ni så vill. Ute i skärgården, i knappa 6 grader, i en kall lokal. Buss, färja och minitåg. Och.....*trumvirvel* en föreläsning om "Självkänsla, relationer och att tänka positivt". Typ. En klassisk genomgång av vilken färg man är. Om att inte säga "man" utan jag. Om bra sidor, dåliga sidor och om att ge varandra komplimanger. Att tänka på sitt yttre (eller inre), sätta upp mål för sig själv. Göra en fem-årsplan. Och att dela in mina och andras egenskaper i plus/minus kolumner.

Jag är blå-grön-röd-gul, komplex och kräver lojalitet. När jag mini-mediterar ser jag en rosa ballong (vad det betyder finns det inga svar på, det är en för otydlig färg). Jag gillade han som såg en aprikos dito - Gott! sa föreläsaren.

För att hitta tillbaka till mig själv - ge lite utåt istället för att jobba inåt - stjäl jag lite från en enkät.

Namn: Elin
Piercingar: Inga, men jag ville så gärna ha en strax ovanför överläppen på den tiden när jag slaviskt läste Merc-kataloger som jag skickade efter från London. Skin-tjejerna i de katalogerna var to die for.
Tatueringar: Ja sedan förra sommaren. Ingen trodde att jag skulle göra den, allra minst jag. Men på turné kan vad som helst hända.
Längd: 164 (tror jag)
Skostorlek: 36.
Hårfärg: Har alltid upplevt mig själv som blond. Nu när jag färgar det blont inser jag att jag absolut inte är blond -egentligen.
Fräknar: I wish! Det är det finaste jag vet och det är därför jag är ihop med P. För eftersom han har kanske våra barn får....Jag har några på axeln, vill jag själv hävda. I alla fall när jag blir lite brun.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nä, oftast inte.
Tycker du att du är attraktiv: Om jag går på fler "Hjälp till självhjälp" -föreläsningar kanske det inte skulle ta emot så mycket att någon gång kunna skriva, ja. Men det är väl lite olika. Jag är mer söt än attraktiv tror jag.
Vilket shampoo använder du? Dove. Dove shampoo. balsam, tvål, duschcreme och deo.
Vad är du rädd för: Döden. Och allt som kommer innan den, som sjukdomar, trauman, olyckor, mord, inbrott, rån - och mörker.
Gillar du berg och dalbanor: Jag kan inte ens gunga längre, så nej.

Senaste:
Filmen du hyrde: Jag minns inte. Ibland går P på macken här bredvid och hyr film - jag lägger sällan vikt vid vad det blir.
Filmen du köpte: La vie en rose och en sån där dubbel dvd. Den här gången "Nicolas Cage double" med Wild at heart och Leaving Las Vegas.
Låten du hörde: Call your girlfriend. Shufflade Robyn Body Talk pt1-3 när jag sprang tidigare ikväll.
Låten du laddade ner: Vad sa du att det hette sa du. Jag laddar så sällan ner nåt nuförtiden. Jag saknar Soulseek och tiden innan man (förlåt jag) behövde vara rädd för att någon kommission skulle knacka på dörren. Har aldrig köpt en låt heller, från i-tunes eller så. Fan jag borde, jag är så konservativ. Men jag har liksom problem med vad jag ska göra med nedladdade låtar jag blir less på (blir ett senare blogginlägg). Radera = bränna upp pengar. Bränna ut = Verkar ändå vara så bra så att det då kanske vore värt att köpa "på riktigt". Konservativ..jag sa ju det...
Person du ringde: Min kusin.
Person som ringde mig: Min kusin. Hon har fast lina hon med och ringde upp på den. Fatta billigt!
Tv-program du såg på: Nittileaks. Första gången. Tur att det är sista också, de är visst redan inne på 1999. Ingen höjdare.
Person du tänkte på: Eva
Boken du läste: Haruki Murakami. Den om att springa.
Person du fick e-post av: Min berlinbaserade nya kollega David.
Person du fick brev av: Min kusin (en present)
Person du fick sms av: Min kusin. Hon sms:ade att jag skulle ringa
Gången hela din familj åt middag tillsammans: För två veckor sedan. I stugan. Vi är inte så svåra att samla, vi är bara tre personer.
Saken du köpte: Tallrikar och en halv kopp med texten "du sa ju en halv kopp" på Kupan.

Favorit:
Låt: Men ja eller hur, som att jag kan svara på det. Jag jobbar på en tusen-lista. Så funkar det för mig.
Sak att göra: Åka på road trip. Jag älskar att åka bil. Helst långt bort. Med ett mål och musik. Kaffe och mackor och underbart sällskap. Typ på turné. Med världens bästa tjejer eller till stugan med P.
Sport: Jag tittar inte på sport. Jag är för dålig förlorare.
Kläder: Randigt!
Film: Före detta fruars klubb, Bridget Jones, Alla "Tjejen som"-filmer. Almost Famous. 24 hour party people.
Serie: Det finns bara två. Gilmore Girls och My so called life. (och Sopranos )

Har du någonsin:
Gråtit över en pojke: Många gånger
Gråtit över en flicka: Många gånger
Ljugit för någon: Ja
Varit i slagsmål: Ja, en gång. I 5:an, med innebandyklubba. Hon var så jävla elak som jag minns det.
Blivit arresterad: Nä, verkligen inte. Jag är den fegaste person jag känner.

Antal:
Gånger du varit kär: 5 kanske.
Gånger ditt hjärta brustit: 2 gånger.
Hjärtan brustit på grund av dig: Ja asså, som tonåring var jag nog något av en heart breaker. Men inte så allvarligt kanske. Men det var vad som sas.
Tjejer du kysst: Nä, aldrig kysst direkt. Så där passionerat liksom.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: många många gånger.

Är ni less nu? Man blir det av lära känna övningar. (Jo nu tycker jag faktiskt att "man" var befogat).

Inga kommentarer: