måndag 27 juni 2011

Ensam är....ensam

Jag har gjort alla mina ensambarnsgrejjer på en och en halv dag. Det har bland annat inkluderat att jag köpt en (för mig) dyr ansiktskräm. Det kändes liksom så lyxigt att vara ensam hemma, så vuxet på något sätt. Så trots att jag bott hemifrån i 12 år så var jag tvungen att köpa mig några extra vuxenpoäng. Illa, mycket illa. Men det gör hela processen att lägga sig ensam, lite bättre. Lite mer njutningsfull.
Jag har lyssnat på musik, städat, plockat, tränat, hängt i någon annans soffa på en söndag (mycket mycket ovanligt), tittat på svt play i sängen, läst, verkligen läst, hela DN Söndag och dagens, träffat en gammal barndomsvän, ätit en bulle, rensat i kylskåpet, sorterat återvinningen, kört bil sent på kvällen, köpt fyra böcker, sovit middag, ätit fisk.

Inser i och för sig nu att endast två av dessa saker egentligen har att göra med att vara ensam: lägga sig ensam och äta fisk. Allt annat har nog med semester att göra.

Inga kommentarer: