söndag 17 april 2011

Tecken å sånt.

Har ägnat helgen åt tjänsteresa i Göteborg. Förstår nu varför det kallas för Lilla London - man vet ju aldrig vilket håll man ska kolla åt när man går över gatan..... Förutom att mingla, sitta med i seminarier och lyssna på musik jag annars inte ägnar mig åt hängde jag förstås lite i skivbutiker. I ärlighetens namn började det, fram tills i lördags, vara sjukt länge sedan jag köpte någon. Musiklyssningen har varit ett jobb och inte ett nöje. Det börjar bli bättre nu. Och med körkortet på fickan köper jag nu gladeligen skivor att lyssna på i bilen också.

Slutsumman på Bengans blev 666 kr. Tjejen i kassan jublade förtjust åt summan. Det kan väl ändå inte vara en slump tänkte jag, på självaste Record Store Day och allt. Musik är kanske Djävulen trots allt.

På kvällen satt jag på plats 333 i Göteborgs Konserthus.......

Inga kommentarer: