onsdag 27 april 2011

Motsatsen

till snygg är att nyss ha varit ute och sprungit, tänker jag och dimper ner framför jobbdatorn.



Motsatsen till bra kondition och njutning i joggingspåret stavas p.o.l.l.e.n. Suck, är det över snart. Jag som har flugit fram på löpbandet hela vintern förtjänar att få skörda frukten av mitt hårda arbete.

Istället tänker jag på gymnastiken under skoltiden, på hur pinsamt det var att alltid vara den som blev röd som en kräfta. Hur jag bara fick G för att jag inte ville få F som i ful och S som i Skratt. Inte för att jag vet om det hade blivit så.
Jag är över det nu. Bilden är beviset. Det tog bara nästan trettiett år.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det var alltså detta inlägg jag gillade! Och jag undrade om du kanske försökte kyla ner dig lite på toaletten i omklädningsrummet eller så. Jag och syrran testade tex blöta pappershanddukar (funkade ej).

Elin sa...

Haha. Nä min grej var att helt enkelt aldrig prestera även fast jag var en rätt sportig typ som säkert hade kunnat få bra betyg. Minns att jag en gång sprang 3 km på under 20 min på löpband på gympan på gymnasiet. Läraren var i chock. Det var enda gången.