söndag 4 juli 2010

Jag älskar Berlin.

Kanhända maxade jag kvoten för hur många gånger det är ok att säga "Jag älskar Berlin" under en och samma helg - men, det är sant. Måste åka tillbaka snart.

Tillbaka, hemma igen. Känner mig rastlös. Ägnat två dagar åt att lyssna på nya skivor. När andra köpte billigt krims-krams på söndagsmarknad i Berlin maxade jag på Sarah-relaterat och 86-indie. Efter många dagar i otal skivbutiker, utan ett enda köp (förutom Levi Stubb´s Tears av Bragg till P) valde jag slutligen rätt skivback. Det var inte lätt, och det var inte meningen - men det var kanske menat. Det var söndag, det var varmt. Jag och Ellen hade dansat hela natten. Jag var aningens bakis och i tryckande hetta och med svullna fötter vankades det marknad. Herreminje - jag trodde jag skulle svimma där. Mitt bland alla krustpunkare och hippies, bland turister och fyndgalna. Men, jag ser ett stånd, jag ser en skivback, jag ser etiketten "indie". Jag börjar bläddra. Och där, där står skivorna med stort S. De där skivorna jag aldrig aldrig hittar annars mer än för dyra pengar på e-bay. Köper - sen irrar jag mig ut ur marknaden och slocknar på en soffa i en bar där 50 tyskar kollar på fotboll. Underbart. Jag älskar Berlin.

Inga kommentarer: