onsdag 28 juli 2010

The last days of disco - eller sommar

Somnade tidigt och vaknade med rethosta strax innan filmstart. Jag har alltid varit svag för the Last Days of Disco. Dialogen är underbar. Jag vet inte om det är det faktum att de jobbar på bokförlag, att de går i trista kontorslokaler i fina kläder eller om det är mörkret som gör mig sugen på att skriva något. Men eftersom jag är totalt oinspirerad testar jag något nytt och googlar "blogglistor". Här är en.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Har ingen bok i närheten men når tidsskriften Provins # 4:2009
"Sannolikt var det utfälld kalk från denna bergart som gynnade orkidéerna spindelblomster och kallrot"

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Soffkanten.

Vad var det senaste du såg på tv?
Tittar på the Last Days of Disco

Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Alldeles för mycket med tanke på morgondagens planer.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Bortsett från Tv:n.....lite stökljud ute på gatan. Folk går hem från krogen vid den här tiden - vid de flesta tider sommartid har jag märkt.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För kanske 6 timmar sedan. Då cyklade jag hem från en kvällsdate med Eva.

Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Jag googlade bilder från the Last Days of Disco. Försökte hitta en specifik outfit som Chloe har på sig i filmen, den fanns inte - eller så gav jag upp.

Vad har du på dig?
Svarta leggings och en svart/vit-randig tröja med knappar i ryggen. Den är lite bred och kort - jag följer magtröjemodet även hemma - eller bara hemma.

Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Eftersom jag går på morfinbaserad hostmedicin drömmer jag mycket mycket konstiga drömmar. Det var faktiskt det och hostan som väckte mig tidigare. En mardröm - big time. Fast en mardröm med en twist, vem var den goda och vem var den onda....

När skrattade du senast?
När jag och P lagt oss. Han får mig alltid att skratta.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tavlor och en stringhylla med b.la inramade fotografier

Inga kommentarer: