måndag 13 december 2010

Cos I get my kicks out on the floor

I berlin gick en dröm i uppfyllelse. Jag gick på en Northern Soul All Nighter. Det var allt jag kunnat drömma om och mer därtill. Jag skulle vilja skriva så mycket om det här men jag orkar inte ikväll. Samtidigt kan jag inte hålla mig utan vill bara vara glad glad glad och låta er ta del av det.

Jag har nog aldrig känt mig så hemma, så bekväm och så lycklig som under några korta timmar natten mellan fredag och lördag. Det var precis vad jag i snart 15-års tid drömt om. Det som hade fulländat min kväll var om också min vän Eva och Jonas hade varit med. Kom igen, vi kan väl åka alla tillsammans!!

Moloko ger en hint av det fantastiska jag upplevde. Följ länken, inbäddningen är inaktiverad på begäran tydligen....
Tittar på videon om och om igen - som så många gånger tidigare - och kan inte sluta fascineras av hur mycket den faktiskt präglade min upplevelse. Jag har som sagt länge drömt om detta men aldrig haft tillfälle att ta mig hela vägen till en All nighter. Inget sällskap, ingen resevana, inget mod. Videon har snurrat flitigt hos mig istället. Nu var jag huvudpersonen, jag var Roisin Murphy och P mitt eminenta sällskap och kvällen innehöll allt. Till och med talkpulvret stod vid dansgolvet och pudrades då och då över golvet för att maximera dansstegen.

2 kommentarer:

JesseGaron sa...

Åh ja, säg bara till så packar jag babypudret!

Så här såg det för övrigt ut sist jag och J var på all nighter tillsammans:

http://www.youtube.com/watch?v=UMeC7SzMfC4

Elin sa...

Haha, ååå underbart!