tisdag 8 juni 2010

Ord och inga visor.

Varför har folk annat att göra än att svara på mina mejl? Det är så frustrerande. Önskar att jag kunde ge besked till alla tusenmiljarder människor som frågar om "festen". Jag skriver det här. Ja, det blir en fest. Ja, den blir i juli. Ja du är bjuden.

Jag är inne i en känslig period. Om möjligt, undvik mig. Om omöjligt (att undvika mig då alltså eftersom jag vet att det kan vara svårt, så fabulös som jag är) undvik någon (eller alla) av följande frågor:
Vilken avdelning jobbar du på nu?
Hur länge blir du kvar här då?
Vad har du för typ av anställning?
Hur många veckors semester har du?
Hur var det i USA?
När kommer skivan?
Vad händer med bandet nu då?
Har ni tänkte på det här och det här och det här och ditten och datten samt bluttan blä?

Undvik även följande ämnen:
Rökning
Träning
Bantning- vem bantar, hon bantar, alla bantar ,bantar du?

Ni ser, det här är ett test. För nog måste det väl finnas så mycket annat intressant vi kan samtala om. Jag vet att det finns det.

Inga kommentarer: