fredag 4 juni 2010

Du blir vad du leker.

Jag har alltid lekt kontor. Hängde på mammas jobb som barn och skrev febrilt på skrivmaskinen. Ljudet, jag älskar ljudet. Jo, hängde en del på pappas jobb också. Skrev skrivmaskin i receptionen (minns att den var halvdigital, man kunde se texten i en liten ruta innan den fanns på pappret...jo det här var innan datorn) När jag var 11 år köpte jag en egen. Min dröm: skrivmaskin, fax, ett eget kontorsrum, högklackat (som klickklackar i korridorerna) en anslagstavla, en räknemaskin med tillhörande pappersrullar.

Idag fick jag visitkort på jobbet. Egna visitkort. Mycket stiligt, mycket vuxet - lite 1990.

Ps. Kommer ni ihåg när folk skaffade visitkort, det var en stor trend. I alla fall i Luleå. 15-åringar med visitkort. Verkade konstigt redan då. Jag är i alla fall 30 nu. Och har inte betalat för dem ur egen ficka.

Inga kommentarer: