måndag 14 juni 2010

Berlin, lite kort och några kort.

Berlin, från mitt hotellfönster. En W.I.S.P-bekant brukar säga att Umeå är "Sveriges Berlin". Det tänkte jag på under helgens vistelse där.
Ibland känns nog Umeå snarare som ovan..
(....eller så här...)
På Oranienplatz inhyste ett rivningshus delar ur Berlinbiennalen. Intet ovetandes om innergårdens utställning fick jag en smärre chock när jag tittade ut genom toalettfönstret.
Bruce Nauman "Dream Passage" på Hamburger Bahnhof. Hade jag vågat hade jag fotat allt jag såg.
Olafur Eliasson på Martin-Gropius-Bau. Staden i fokus
Rökfyllda rum, neonljus och total lycka. Snarlika scenarion kan komma att utspela sig under mitt nästa besöka i Berlin. Lika med ändå olika om jag säger så.
Berlin, jag saknar dig redan men vi ses om mindre än två veckor.

Inga kommentarer: