tisdag 8 september 2009

Liberaler liberaler och annat (höger)skräp

Jag bara undrar; Varför är det så många kommentarer på VK och så få på VF?
Är det för att majoriteten av alla som söker efter VF istället av misstag läser Värmlands Folkblad? Där står det inget om kulturhuvudstadsutnämningen idag, så det finns inget att klaga på med andra ord.

Jag förfäras faktiskt över hur missunnsamhet verkar vara ett personlighetsdrag hos västerbottningen. Strax innan avgörandet kikade jag in på omröstningen " Vinner Umeå eller inte". Av 815 personer hade 65% röstat Nej. Kanske beror detta på rädslan för att misslyckas, att förlora, att inte ta ut segern i förskott...ni vet. Lite som mitt inlägg tidigare. Men nej, det hade varit ett klassiskt norrbottniskt drag. Västerbottningen är bara missunnsam.

I Norrbotten lever vi efter livsdevisen "Nä men inte ska väl jag..."
I Västerbotten ekar "Nä inte fan ska väl du..."
Förlåt, men jag kunde inte hålla mig.
Förlåt.

Inga kommentarer: