onsdag 10 augusti 2011

Back to life, back to reality.

Så var den över. Semestern. Och sommaren också. Jag vågar vägra någonting annat än jeansjacka dock. Och strumpor - glöm det! Jag tänker njuta av nätta och lätta ytterkläder ett tag till. På önskelistan står dock fingervantar Gärna sådana där utan fingertoppar. Jag behöver dem för att överleva på kontoret. Kallt är bara förnamnet. Jag inventerar garderoben hemma efter ylleplagg att ta med till jobbet. Bara för att. Och bara för att det är så kallt hela tiden.

Annars då? undrar du.
Nja inte mycket säger jag. Ikväll är det popquiz. Förhoppningsvis inomhus. Vi ligger fortfarande tvåa, men ettan har dragit iväg efter att vi lämnat w.o två veckor i rad. Ikväll kanske vi knappar in.

Annars laddar jag mest för nästa helg. 30-årsfestival med allt vad det innebär. Bland annat debutspelning för ett ytterst hemmavarande,sällan repande, parprojekt.
Kräks, säger du.
Äsch, säger jag. Vi tog pressbilder igår. Hängde i replokalen några timmar. Det är så härligt. Att ha någonstans att hänga, som inte är hemma. Det gör mig stolt på något vis. Att jag tar tillvara på mig själv.

Inga kommentarer: