fredag 17 september 2010

Låtstöld

The Bear Quartets nya skiva Monty Python inleds med låten You You You You You You. Det var ju själva fan. Nu måste vi döpa om en ännu osläppt låt (inspelad på Long Island i april 2010). Jag gillar inte att komma tvåa. Livet är en tävling som jag brukar säga. Eller det har jag nog aldrig sagt högt bara upprepat gång på gång på gång inombords. Jag bjuder på den Matti. Kankske har vi tagit något av dig den här veckan.......

You you you - är ju iofs inte detsamma som you you you you you you. Och kanske kan man inte claima just det ordet. Jag kanske får skriva om låten - en svensk version. Du du du eller varför inte Jo Jo Jo (som en kontrast till nylåt'n Jag säger Nej!) Men nu har jag sagt det, våran nya låt heter "Jag säger Nej!" Kom ihåg var ni läste det först.

1 kommentar:

Anonym sa...

STOPPA TERRORN MOT DE SJUKA! Den kan drabba

DIG!

Rösta rödgrönt - för ditt EGET bästa.

Så enkelt är det - för ALLA utom miljonärerna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7799608.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7799614.ab

- Peter Ingestad, poet