måndag 30 augusti 2010

Blandbands-bonanza

Eftersom jag knappast kommer att flytta hem till mina föräldrar igen (anser min mamma i alla fall) så släpade jag hem en banankartong med minnen efter mitt senaste besök i Luleå. I lådan finns förutom hiskeligt många dagböcker och anteckningsblock också punkcollage, Moz-urklipp, konsertbiljetter, hastigt nerkluddade adresser, festivalarmband och mängder av brev. Den största behållningen var dock de skokartonger med blandband jag nu kan ägna mina kvällar åt att lyssna igenom. Jag har till och med tagit ner kassettdäcket från förrådet. Målet är att försöka årsbestämma varje blandband - i ett första skede. Jag hade även tankar på att skriva regelrätta låtlistor - men eftersom jag uppenbarligen inte (i alla fall inte på de banden som är från 1986-1992) gjorde det då så känns det lite som historierevisionism. Om jag inte visste eller brydde mig om vad det var jag lyssnade på då liksom....vem försöker jag lura. Rätt ska vara rätt som jag brukar säga.

Inga kommentarer: