onsdag 25 februari 2009

Yes, I ´ve made myself very plain.

Hagatunneln 21.47.
Avrundat en trevlig kväll, med det trevligaste av sällskap.
Har precis växlat från mp3-spelarens radiofunktion till mina egna val. P3-lab passade sig inte idag. Jag behöver något. En quick fix. Ett eget val.
"in the absecense of your love".
Avrundat en trevlig kväll med det trevligaste av sällskap. Första låten ikväll, på väg hem får mitt hjärta att göra volter.

Första gången jag hörde Moz nya singel på radio stannade tiden upp. Inte bara var han tillbaka - rösten, intonationen, melodin - texten. Texten! Några veckor innan jag själv lämnade Sverige för turnéavstamp i Paris. På pricken jag, på pricken såld.
Den är väl ingen tio-poängare, " Years of refusal" men han har mig åter i sitt grepp. Jag har inte lyssnat så här mycket på Mannen med stort M på flera flera år. Har snart avverkat alla soloalbum. Jag gör en djupdykning i känslor jag anammat, levt efter och lämnat. Känslor som på intet sätt ska underskattas, hur klyschiga de än må vara. Om jag kunnat tagga relevanta ord i låten, så som så många taggar sina bloggar, hade valet fallit på; paris, arms, stone och I.

Jag är väldigt ensam när P är borta. Eller så vill jag bara vara väldigt ensam, känna känslan av ensamhet innan P kommer tillbaka. Ensam är stark - tillsammans med Moz!

"jag har varit med dig i huvudet så många gånger idag att jag borde spärras in"

Inga kommentarer: