torsdag 4 mars 2010

Assistentvägen 2010

När jag var liten bodde vi på Assistentvägen 300. Det sociala arvet påverkar en hela livet, brukar det sägas.

Den här veckan sitter jag vid regibordet. Regiassistentens assistent, det är jag. Det är lågt ner, så lågt man kan komma i scenhusets hierarki. Men, jag får i alla fall betalt för att märka ord.


Hur gick det med bokningen i måndags kanske ni undrar? Ja, först var det upp sen var det ner - och nu är det över. Fan. Någon gång, när jag kommit över besvikelsen, ska jag berätta vem det var. Jag vill bara försäkra mig om att det inte utannonseras några andra spelningar med samma artist, i sverige, inom en snar framtid. Jag vet. Det är fult av mig att missunna er chansen att se en annan spelning. Nästan lika fult som att jag inte skriver om "nya" artister jag upptäcker - för att jag inte vill att ni ska stjäla dem från mig. Jag förtjänar att sitta lågt lågt ner.

Inga kommentarer: