söndag 18 april 2010

I blog, therefore I am.

Jag försöker få P att starta en blogg. Den har redan det perfekta namnet: Patriks Ågren. Lika briljant som "Jenka tänker till" eller som min blogg hade hetat om jag fortsatt på singelspåret "Elin ligger runt".
Men P vill inte. Eller vill och vill, han säger att den redan finns. Det är bara det att den är imaginär och endast existerar i mind space. Han hävdar att han är först med det nya. Först med att likställa blogg med tanke. I framtiden, säger P, kommer vi inte att säga "häromdagen tänkte jag på en sak" vi kommer att säga att vi "bloggade".
Han kanske är nåt på spåret - läs mer i den imaginära storsäljaren han också skriver på, No Blogo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha älska pipan! han är så kvick. precis som sin fruga.
ps älskar namnet Patriks ÅGren.
puss jenka!!

Elin sa...

Eller hur. Behövs det nämnas att det är jag som kommit på det...hehe. Men ja, han borde.