tisdag 22 december 2009

Once you go Mac you never....

Pappas dator har hängt sig några gånger i kväll. Jag satt helt förstummad och stirrade på tangentbordet första gången det hände. Vad gör jag nu, tänkte jag med en vag känsla av att det var något med ctrl + alt. Ett tekniskt anti-klimax som jag glömmer snabbt bort information som inte längre används. En gång i tiden, för mindre än ett år sedan, var nog ctrl+ alt+ delete en naturlig del av min fingersättning och "helvetes förbannade jävla skitmaskin" ett återkommande kraftuttryck. Men sedan i somras är de ett minne blott.

Tekniskt ointresserad som jag är trodde jag aldrig att jag skulle förälska mig i ett skimrande äpple (orka!) men eftersom det är den enda typ av maskin som används på min arbetsplats fick jag liksom betald grundkurs i en helt ny värld. I somras slog jag till och köpte en egen.

Helt klart årets bästa investering.

Inga kommentarer: