torsdag 7 augusti 2008

But I know how I feel about you now

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Det här med bloggandet då alltså. Eller med arbetslösheten. Jag vet inte riktigt vad som hände. Jag hände. Sommaren hände. Knockade mig totalt. Jag var arbetslös, sen blev jag bara ledig.

B___a___r___a ledig.

Det har varit en utmaning ska jag säga er. Att göra allt och ingenting.

Saker jag gjort i sommar som jag aldrig (eller sällan) brukar göra annars:
1. Varit spontan (ja så till den grad att jag inte, dagen innan detaljplanerat morgondagen. Mental planering är en annan femma däremot. Att inte planera kräver en hel del planering ska sägas).
2. Varit på bio 2 gånger. (Jag går aldrig på bio. Det är en aktivitet som kräver alldeles för mycket spontanitet)
3. Varit på middagar och andra sammankomster utan att ansvara för vare sig inbjudningar eller matbjudningar

Vid närmare eftertanke och summa summarum - spontanitet är det nya svarta.
Eller kanske inte.
Men som accessoar klär den mig ibland.

Inga kommentarer: